RSS Feed

Elfelejtett típusok: Giardinetta

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 09. 28. 12:34:06 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Elfelejtett típusok:  Giardinetta

Naná, hogy az 50-es és 70-es évek között - hazánkban is! - sikeres olasz autóipar kemény kísérletet tett berobbanni a nyugatnémet Volkswagen Golf kategóriájába. Az 1983-ban debütált Alfa 33 nem volt csúnya masina. Főleg a Giardinetta névre keresztelt, sportos kombi verzió előzte meg a korát.

Európa útjain, a Fiat 500-ast leszámítva 2021 őszén egyre ritkábban látni itáliai modelleket. Más volt a helyzet a 20. század végefelé, midőn az Alfasud szériát felváltotta az  Alfa Romeo 33. A kocka fazonú, ferdehátú limuzint 1984-től kombi verzióban is piacra dobták. Természetes, hogy az olasz autóipar is kísérletet tett berobbanni a nyugatnémet VW Golf/Opel Kadett kategóriájába. Az 1983-ban debütált Alfa 33 nem volt ronda verda a maga idejében. Különösen a Giardinetta névre keresztelt, sportos kombi verzió előzte meg a korát. 

Az alig négy méteres kocsi a nagyvárosi forgalomban és a sztrádán egyaránt ügyesen mozgott. Az 1,3 és 1,7 liter közötti benzines típusok mellett a takarékos, 1,8 lityis dízel is népszerű volt – főleg Dél-Európában. Az Ermanno Cressoni tervezte négykerekű 1990-ben kapott új kasznit. A még guruló Alfa Romeo 33 youngtimerek főleg a második nemzedék dédelgetett darabjai. A limuzinokból közel 887 ezer darab készült. A gyűjtők körében a ritkább, alig 122 példányban gyártott kombik különösen nagy tiszteletnek örvendenek.

Fotó: -a-
Lap tetejére