RSS Feed

Az idén 250 milliárdot költöttünk édességre

Mixonline - 2018. 12. 05. 16:00:54 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Az idén 250 milliárdot költöttünk édességre

Századfordulós születése idején szaloncukkedlinek hívták, a szaloncukrot, amely ma már a legkeresettebbnek számít a karácsonyi édességek toplistáján. Nem véletlen, hogy egy szaloncukrot sem lehetett volna leejteni a Magyar Édességgyártók Szövetségének nagy létszámú sajtórendezvényén, melyet a Csokoládé Múzeumban stílusos díszletei között rendeztek. Miként a Szövetség elnöke, Sánta Sándor elmondta, a hazai édességpiac forgalma az idén a korábbi 200 milliárdról 250 milliárd forintra nő.

Az édességpiac legkeresettebb terméke minden esztendőben a szaloncukor, melyből az idén 3.500 tonna eladására számítanak, ami 6 milliárd forintos forgalmat jelent. Ez jócskán megelőzi a csokimikulások 435 tonnáját és négy milliárd forintos forgalmát. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta, hogy fokozatosan nő a magyar édességpiac forgalma, ami nem csupán az áremelkedésnek, hanem az egyre több minőségi terméknek is köszönhető. Ami a szaloncukrot illeti, a felmérések szerint a magyarok 86 százaléka tervezi a vásárlását, azzal együtt, hogy a karácsonyfák szaloncukorral való díszítésének hagyománya elsősorban a vidékre jellemző. A lakosság 57 százaléka elkötelezett rajongója a szaloncukornak. 29 százalék valószínűsíthetően vesz majd belőle.

Sánta Sándor: A hazai édességpiac forgalma
az idén 250 milliárd forintra nő

A vevők többsége , 61 százaléka kétezer forint körüli összeget szán szaloncukorra és átlagban egy kilót vásárol belőle. A vásárlók egyharmada azonban négyezer forintot sem sajnál a kedvelt karácsonyi édességre, egy százalékuk pedig akár nyolcezer forintig is elmegy. S hogy a rendkívül nagy választékból melyik mellett döntenek, abban elsőként az ízesítés számít és csak utána az ár.

Dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium főosztályvezetője:
A hatóságok már a szaloncukrokat is ellenőrzik

A felmérések és a fogyási adatok szerint a legkedveltebbek a zselések (62 százalék), majd a kókuszos (41 százalék), vajkaramellás (32 százalék), csokikrémes (31 százalék), marcipános ízesítésű következik. A kevésbé kedveltek a gesztenyés, a joghurtos, az epres, az alkoholos és a meggyes ízesítésű szaloncukrok. Jellemző a szaloncukor népszerűsítésére, hogy a vásárlók fele az ünnepek múltán hazavisz az akcióssá lett szaloncukorból is. 

A Csokoládé Múzeumban őrzik a magyar édességek múltját

Dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium főosztályvezetője arról beszélt, hogy az édességpiac a magyar élelmiszeripar kis szeletének számít. Ötezer vállalkozás kilencvenezer alkalmazottat foglalkoztat. Megemlítette, hogy az idén a hatóságok már a szaloncukrokat is ellenőrzik. A szabálytalanságok közé sorolta, hogy ha a csomagoláson csokoládé szerepel, miközben a gyártó kakaós bevonót használ, lejárt aromával ízesítenek, esetleg az előző évi, el nem adott szaloncukrot dobják piacra újracsomagolva. S még valami. Farkas Elemér a budapesti Csokoládé Múzeum alapítója a sajtórendezvény azzal nyitotta meg, hogy ha tíz embert megkérdezünk, hogy szeretik-e a csokoládét, akkor kilenc azt mondja, hogy igen, a tizedik pedig valószínűleg hazudik...

A legédesebb magyar múzeum


Fotó: Almássy Aurél
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ