RSS Feed

Roncs Start Zrt.

Csontos Tibor - 2018. 10. 27. 8:00:22 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Roncs Start Zrt.

A minap kiderült, hogy összesen ötmilliárd forint kárt okozott mintegy kilencvenezer, jegy nélkül utazó a MÁV Start Zrt.-nek. Az abszolút rekorder összesen hatszáz bírságot gyűjtött be, így a tartozása meghaladja a kilenc millió forintot. Ha a bliccelők nem működnek együtt, bírósági végrehajtásra és büntetőfeljelentésre is számíthatnak. Örvendek. S miközben örvendek, azon töprengek, hogy vajon a MÁV Start Zrt. mennyivel tartozik azoknak, akiknek zsinórban okozott/okoz olykor több mint kellemetlenséget a vonatok késésével?

Összegyűjtötte a MÁV a legnagyobb bliccelőket. Nekünk, utasoknak is össze kellene gyűjteni a MÁV-vonatok legnagyobb késéseit, különösen a talán leginkább elátkozottnak számító Budapest-Keleti pu. - Miskolc Tiszai pu. közötti viszonylatban, hogy szakszerűek legyünk. Megvásárolunk egy szolgáltatást, nem is kevésért, és gyakran fordul elő, hogy nem kapjuk meg a teljes ellenértékét. A késéseivel az utasoknak okozott ilyen-olyan kárt mikor kívánja összegyűjteni, összeszámolni a MÁV Start Zrt.?  A már átkozottul rendszeressé váló . és mily érdekes, gyakran péntekenként bekövetkező - késések miatt programokról, találkozásokról, vonat- és buszcsatlakozásokról maradunk le. Kevés kiszolgáltatottabb helyzet van, mint ücsörögni egy szerelvényen, amelyről nem tudni, mikor indul, éppenséggel mikor ér célba. Ráadásul olykor a tájékoztatás is elmarad, hiszen a legtöbb  kalauz a kényszerű várakozás álláspontjára jutva inkább kerüli az utasokat, vagy ő sem tud semmit arról, miért, mikor és meddig még. 

Persze, nagyon jól jár magyar utasaival a MÁV Start Zrt. Mert a magyar vonatutazó a világ talán legbékésebb, legtürelmesebb vonatozója. Nem szidja a nemzet MÁV-ját, nem anyázik, nem megy tüntetni a cégszékház elé, nem pereskedik - így szocializálódott, s e jobbágymentalitás szülte birkatürelem felől nyugodt lehet a vonatoztató, amit például egy hatvan perces várakozás, késés utáni elindulást követően örömében még meg is tapsol az utazó közönség. Miként teszik ezt a charter járatok utasai a repülőgépek landolásakor, hogy hű,de jó, megérkeztünk! Történt pedig, hogy október 12-én, a miskolci Tiszai pályaudvaron menetrend szerint 16.35-kor kellett volna továbbindulnia a sebes vonatnak Sátoraljaújhely felé. Egy óra múltán sikerült is elindítani a szerelvényt, hogy azután az érintett települések vasútállomásain várakozó távolsági autóbuszok megvárták-e az órás késéssel érkező és tovább utazni kívánó utasokat, nem gondolom, hogy ez álmatlan éjszakákat okozna a vasúti cégnek. 

Az említett késés nem a vonalfelújítás miatti vágányzár miatt következett be. "Tájékoztatjuk az utasokat és a vonatra várakozókat, hogy műszaki meghibásodás miatt" ez és ez vonat ennyit és ennyit késni fog. Az említett napon 16.35 és 17.35 között háromszor reptették ki ezt a mondatot az éterbe. "Műszaki meghibásodás." Tudjuk, hogy ez jellemzően vasúttársasági gyűjtőfogalom, de az egyszerű ember  ezt magában a mozdony vagy valamely vagon meghibásodására, lerobbanására szűkíti le, de rejtőzhet mögötte felsővezeték leszakadás is, laikusként több tippem nincs. Hatvan perc alatt három meghibásodás. Fél perc alatt három kérdés. Mi ez, ha nem rendszerhiba? Nem kellene a Roncs Start Zrt. elnevezést használni? 

Persze, megértem: a luxusjacht fedélzetén hűsölő fontos embernek miért is ez járna az eszében, meg ez az elátkozott  Budapest Keleti pu. - Miskolc - Sátoraljaújhely vonatviszonylat...



Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ