RSS Feed

Búcsúzik a Punto

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2018. 08. 02. 8:00:03 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Búcsúzik a Punto

A Ladákból már kezdünk kiszeretni, amikor felbukkant egy megfizethető torinói síkermodell. Magyarországon is hamar népszerűvé lett a Fiat Punto. A Tipo "öccse" összesen 9 millió példányban kelt el. A széria gyártása az itáliai Melfiben 2018-ban befejeződött.

A Fiat-Chrysler konszern (FCA) illetékesei a nyár küszöbén jelentették be, hogy lezárult az egyik legsikeresebb olasz autótípus gyártása. Az Uno utódjaként 1993-ban debütált modell bel- és külföldön egyaránt kedvelt volt. A három- és ötajtós Punto "tömegjármű" lett, míg a vászontetős kabriók ma már Dél-Európában is ritkaságnak számítanak. Az optimista oldtimerbarátok nem siratják a kiskocsit, hiszen annak egyik "rokona" a Fiat 500-as is "feltámadt" - hála a retródivatnak.

Míg Itáliában a hazai márkák a legkedveltebbek, addig Németországban a pöttömnyi verdák mezőnyében a VW Up volt a sztár májusban - a takarékos wolfsburgi modellből közel 4 ezer darab kelt el a német szalonokban. Az Up mögött az előkelő második helyet a fentebb említett 500-as Fityó szerezte meg az NSZK-ban. A bronz érem a múlt hónapban az Opel Adamnak jutott. A méretesebb új gépkocsik szegmensében a VW Polo lett a bajnok, bő 6 ezer frissen értékesített példánnyal. A ráncfelvarráson átesett bajor-brit Minik is kelendőek voltak és a ©koda Fabia népszerűsége ugyancsak töretlen a legnépesebb közép-európai államban.

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ