RSS Feed

Kero jegyet vesz

Regös István - 2018. 05. 27. 8:00:00 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Kero jegyet vesz

Nem tévedés, Kero jegyet vett. Nem villamosjegyet, nem buszjegyet, hanem színházjegyet. Nem egy nagy újság ez, ha az ember jegyet vesz, ilyesmiről nem szoktak cikket írni. Még akkor sem érdemel egy szót sem, ha Kero bármelyik, olyan színházba vesz jegyet, ahol nem ő rendezte azt a darabot, amit utoljára játszik a színház. Mielőtt belebonyolódunk ebbe az ügybe, tisztázzunk valamit!

Kerényi Miklós Gábor, művésznevén Kero, amikor megtudta, hogy az általa rendezett Rómeó és Júlia című musical, amely a Budapesti Operettszínház egyik legsikeresebb előadása szomorúan és bánatosan várja temetését, azt is megtudta, hogy ha meg akarja nézni, már csak hivatalból is, ne gondolja, hogy mint egykori főrendező, igazgató, satöbbi, az igazgatói páholyból, még ha vendégként is, nézője lehet az előadásnak. 

Fájdalmas hírek keringtek

Itt akár abba is lehetne hagyni, hogy jegyet vetetnek vele saját előadására abban a Budapesti Operettszínházba, ahol sikert sikerre halmozó előadásokat rendezett, hogy az ő művészete és közreműködése nélkül még talán ma is szirupos, negédes operetteket játszanának. Először nem akartam elhinni a hírt. Nem akartam elhinni, mert a művészvilágban a legutóbbi időkig ez ismeretlen dolog volt. Aztán jöttek ezek a molesztálós történetek és egy darab ideig uralták a médiát. Nem akarom felidézni, mert már akkor is utáltam ezt a stílust, ahogyan a sértettek előadták egyszer sem bizonyított panaszaikat. Senki sem mert a rágalmak ellen felszólamlani, mert rögtön a nyakába varrták, nemcsak hogy nem ítélik el ezeket a durva visszaéléseket, hanem még támogatják is. Emlékszem, mentegetőztem, amikor én is erre a kényes ösvényre tévedtem, azt írtam, hogy a legkisebb erőszakot is mélységesen elítélem, csupán egyet szeretnék, hogy aki vádol, bizonyítson, különben a jognak nincs értelme. Szerencsére, tisztelt olvasóim megértették ezt.


A teljesítmény nem mentség

Az ember és az alkotása bár nehezen, de mégiscsak külön választható, és esetleg világcsoda alkotók művét nem fogom csak azért eldobni, bojkottálni, mert mondjuk, az alkotó homoszexuális vagy leszbikus. Egyszerűen nem érdekel. De ha bizonyítják, hogy X. Y. filmrendező vagy producer, aki visszaélt hatalmával és nőket molesztált, akik nem tudtak védekezni, akkor azért, mint magánember, igencsak utálni fogom őket, de mint művészetpártoló, a filmjüket a történtek ellenére megnézem. Ebben az időszakban keveredett rossz hírbe Kero, mert valamilyen sikertelen, szánni való stílusú, külhonban élő ember azzal vádolta, hogy a főrendező ruhafogassal elporolta a fenekét, mert rendszeresen elkésett. Na, fene! Ezt nekem úgy kell elhinni, ahogy mesélik? És egyáltalán, ez a hatvan kilós ember, hogyan porolta el a száz kilós szereplő ülepét? Vajon miért nem vágta pofán a panasztevő? Ugyan már, hagyjuk az erotikát! Különben sem érdekes már, csak egy embert tett tönkre, azt, aki a magyar művészethez sokat hozzátett. Persze, ettől még semmilyen különleges jogot nem formálhat önmagának. Sőt! A magánéletben is példát köteles mutatni. De bocsánat, mindannyian a Teremtő kezében vagyunk, ahogyan a Biblia tanítja: „Ne ítélj, hogy ne ítéltess!”


A sors iróniája

Szóval, itt tartunk, a Rómeó és Júlia örökbecsű története musical formájában is nemzetközi sikert aratott. Most azoktól a rohadt ruhafogasoktól, úgy látszik, még ez az előadás is elromlott, különben miért vették volna le a repertoárról? Normális körülmények között, bármelyik igazi színházban, ha egy darabot sokáig nem játszanak vagy csak ritkán, akkor felújító, emlékeztető próba nélkül nem szokták színpadra, közönség elé engedni. És ezeket a próbákat, hacsak egy mód van rá, a rendező vagy legközelebbi munkatársa tartja. Így hát, érdekes momentum, hogy Kero ezt a lehetőséget sem kapta meg, vagy nem élt vele. Mindenesetre, ha meg akarta volna nézni, mint ezt fentebb írtuk, a műsortemetést, a Rómeó és Júlia utolsó előadását, akkor őt is csak megváltott jeggyel engedték volna be. Így hát, számomra sem egyértelmű, hogy ott volt-e Rómeó és Júlia könnyesen szomorú, gyönyörű dalokkal és zenével fűszerezett előadásán és a szereplőkkel együtt könnyezett-e sorsuk fölött, ami igencsak közel állhat az ő sorsához.





Fotó: Varga Gábor
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ