RSS Feed

Az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak

mti - 2018. 04. 17. 9:06:42 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Az autógyárak vagy együttműködnek vagy összeolvadnak

A világ autógyárai előtt két lehetőség áll: vagy együttműködnek, vagy a nagyobb elnyeli a kisebbet - jelentette ki Li Shufu, a legnagyobb magánkézben lévő kínai autógyár, a Geely elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) lapban megjelent cikkében.

    Li Shufu a Geely (Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd) elnöke az idén februárban vásárolta fel a Daimler AG részvényeinek 9,69 százalékát, és ezzel a német autóipari konszern legnagyobb részvényesévé vált. A kínai autóipari befektető szerint a hagyományos autógyártó cégeknek "fel kell ébredniük", és a technológiai ismeretek megosztására kell átállítaniuk üzleti modelljüket annak érdekében, hogy a jövőben is elfogadható bevételt és nyereséget termelhessenek. 
    "Azt, aki nem lép ki a saját világából, fel fogják falni a nagyok" - figyelmeztetett cikkében Li Shufu. "A jövő nyertesei azok közül kerülnek ki, akik megosztják egymással erősségeiket."
    A Daimler Li Shufu tulajdonosként megjelenése óta tett is már lépéseket elektromos járműtechnológiai együttműködésének elmélyítése felé régóta meglévő kínai partnerével, a BAIC Group autógyárral: a Mercedes-Benz négy százalékos részesedésre tett szert a BAIC egyik vállalkozásában.
    A kínai autóipari mágnás európai terveiről annyi vált ismertté az elmúlt hónapban, hogy a Volvo belgiumi Ghent üzemében kezdené meg jövőre a középkategóriás márkának szánt Lynk & CO modellek gyártását. 
    Li Shufu 2010-ben vásárolta meg a svéd Volvo Car Group autógyár többségi részesedését a Ford Motor konszerntől, majd 2013-ban a londoni fekete taxikat gyártó London Taxi Company vállalatot szerezte meg, amely azóta már elektromos fekete taxikat gyárt a londoni közlekedés számára. A kínai befektető tavaly a brit Lotus sportkocsival bővítette márkagyűjteményét, és a második legnagyobb részvényessé lépett előre a Volvo AB teherautó gyárban is. 
    "Akik készek egymással együttműködni a márkáikban használt digitális platform kidolgozásában, azok lesznek a jövő letéteményesei" - szögezte le Li Shufu, megjegyezve, hogy "a globális méretgazdaságossági előnyök mellett persze garantálni kell a márkák és a vállalatirányítás függetlenségét is".

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ